Afdrukken

undercontruction 1

Dit help bestand is in opbouw

Hulp bij content plaatsen website

Hieronder een beknopte omsschrijving voor het plaatsen/wijzigen van content (artikelen, foto's e.d.) via frontend van de website

 

 


 

Artikel bewerken


 

Artikel Toevoegen


 

Artikel volgorde aanpassen


Publicatie datums aanpassen


 

Artikel status:

De status van het artikel zijn in verschillend vormen aan te geven:

Artikelen kunnen de volgende status hebben:

Men kan al de boven genoemde statussen via zowel back-end als front-end instellen.

Via front-end instellen:

o   Letop wanneer je kiest voor de status verwijderen zal het artikel verplaatsen naar de prullenbak dit kan men front-end niet ongedaan maken

·         Klik tot slot op Opslaan waarna het artikel de gewenste status aanneemt.

Artikel verwijderen


 

Foto's map aanmaken


 

Foto's plaatsen

 


Media (Video) artikel plaatsen:

Media artikel aanpassen.

Wil men de media in het artikel aanpassen dan moet men eerst de media stoppen.

·         Klik tot slot op Opslaan om het gewijzigde artikel op te slaan.


Individueel artikel als menu-item toevoegen

  1. Ga naar de back-end:
  2. Klik op: Menu’s
  3. Klik op: het menu waar u wilt aanpassen
  4. U wilt een individueel artikel toevoegen
  5. Klik op nieuw
  6. Voeg een menu titel in
  7. Klik in de regel Menu-itemtype op: Selecteren
  8. Klik in de lijst menu-itemtype op Artikelen
  9. Klik in de lijst Artikelen op individueel artikel.
  10. Klik in de regel Selecteer artikel op Selecteren.
  11. Selecteer in geopend overzicht het gewenst artikel en klik daarop:
  12. Klik op Opslaan & sluiten.

 


 Het aanpassen van de inhoud van de bevestigingsmail.

  1. Ga naar de back-end:
  2. Klik op:  Componenten
  3. Klik op: RSForm pro
  4. Klik op: beheer formulieren *( extra optie)
  5. Kies het formulier waar je wat in wilt wijzigen
    Letop indien je formulier regels toevoegt en of verwijderd dat dit gevolgen heeft voor de werking van het administratie pakket.
  6. Klik op: eigenschappen
  7. Klik op; gebruikers e-mail in linker menu kolom
  8. Klik op: wijzig de e-mail tekst
    Hier kun je het gewenste aanpassen. Letop de tekst tussen { } haalt informatie uit website database verander daar niet aan.
    Indien gewenst kan men hier ook startkaarten aanmaken en deze worden dan mee verzonden.
  9. Heeft men alles aangepast, klik op opslaan & sluiten.
  10. Tot Slot het formulier opslaan en sluiten klik op: Opslaan en sluiten

 

Extra optie voor bestand upload gpx route bestand. Dit is ook een extra optie ga in overleg met webbeheer om een en ander te activeren en online te zetten

Om een en ander zonder veel moeite te realiseren is een vast naamgeving voor de bestanden zeer belangrijk;

Men kan eenvoudig de bestanden updaten via front-end 

  1. log in als: Beheer
  2. Klik in hoofd menu op: Routes
  3. Klik in recht menu kolom onder route informatie op Upload-bestanden.
  4. Kies bij selecteer bestanden: GPX-route
  5. Klik onder Upload bestand in de regel bestandsnaam op: Bladeren
  6. Zoek op de computer het gewenste bestand: (denk aan de naamgeving.
  7. Voor de duidelijkheid schrijf bijvoorbeeld het jaartal in de regel versie nummer.
  8. Start upload.

Controleer of een en ander correct is verlopen klik in het menu route informatie op de gewenste dag/afstand


 

Artikel uitgecheckt:

Omdat je met meerderen aan de website /artikelen kunt werken zal het artikel uitgecheckt aangeven indien iemand ander het artikel bewerkt. Sluit die persoon het bewerken niet af dan blijft de melding uitgecheckt. De niet uitgecheckte persoon zou dan als nog het artikel correct moeten afsluiten, door opnieuw te openen en daarna correct te sluiten met of zonder opslaan.

Als beheer kun je dat ook doen maar daarvoor moet je naar de back-end:

Inloggen op backend:

·         Nu zijn alle items in de lijst weg en zijn alle artikelen weer incheckt en bewerkbaar.